zaterdag 18 juni 2011

Week 23 en 24

De vorige weken waren druk en gezellig. Enig min puntje was dat mijn oom naar het ziekenhuis moest. Hij was al een tijdje niet lekker en zag wat grouw/geelig hij had al medicijnen voor bloedarmoede gekregen, maar knapte niet echt op. In het ziekenhuis bleek dat hij vocht achter zijn longen had, en hij moest blijven. Het zag er allemaal niet super ernstig uit.
Donderdagavond werd ik gebeld door mijn moeder, rot nieuws mijn oom blijkt kanker te hebben, maag, darm en mogelijk al uitzaaien naar de longen. Wat een ongelovelijk slecht nieuws. Mijn ouders zijn naar mijn tante toe gegaan om haar te helpen. Het is altijd klote nieuws om te horen maar vorig jaar om deze tijd kregen we te horen van mijn broer dat zijn kanker terug was. En hij is kort daarop overleden. Ik hoopte nog op een beetje betere prognose deze keer. Maar gisteren belde mijn moeder weer, het is slecht nieuws, waarschijnlijk kan er niet veel meer aan gedaan worden. Gisteren is er een stukje weefsel weg gehaald voor de kweek, maar het ziet er zeer ongunstig uit. ik baal hier zo ontzettend van, een keer een jaar zonder ellende lijkt me zo prettig, maar het schijnt op dit moment niet te kunnen.
Morgen ga ik samen met mijn vader, broer en andere tante langs in het ziekenhuis, ben toch bang voor flash backs van vorig jaar. Maar wil er ook graag heen. Mijn oom en tante waren vorig jaar een grote steun voor ons.

Geen opmerkingen: